Hirdetés

Darabanth Aukciósház

Árveréseink anyaga folyamatosan frissül, mégis minden alkalommal találunk benne érdekes darabokat, melyek történetét, történelmi hátterét ebben a blogban tesszük közzé. Ez a blog ezeknek a különleges tételeknek a gyűjtőhelye, ahol ablakot nyitunk a múltra és elmeséljük, milyen értékek rejlenek egyes tárgyakban.

Tétel főkategóriáink

  • Filatélia
  • Képeslap
  • Numizmatika
  • Katalógusok és kellékek
  • Művészet, papírrégiségek, egyéb

Közösségi oldalaink

Elérhetőségek

Cím:

1061 Budapest, Andrássy út 16.

Levelezési cím:

1244, Budapest Pf. 979.

Telefon:

317-4757, 266-4154

Telefax:

318-4035

Nyitva tartás:

H-Sz: 10-17 / Cs: 10-19 / P: zárva / Hétvége: zárva

Aeroexpress

2016.04.16. 08:06 darabanth aukciósház

fb_es_blog_poszthoz_20393_gardony_az_aeroexpress_rt_h-mace_lajstromjelu_junkers_f13_tipusu_repulogepe.jpg
A MALÉV 1946-os alapítása előtt, a magyar polgári légiközlekedés több kisebb-nagyobb társaságból állt. Közéjük tartozott az 1923-ban létre hozott Aeroexpress Rt. is, mely eleinte belföldi útvonalakon, majd a szomszédos országok irányába is indított járatokat. A légitársaság egyik pilótája Endresz György volt, aki országos ismertségre tett szert, mikor 1931-ben  „Justice for Hungary” nevű gépével átrepült az Atlanti-óceán felett. Az Aeroexpress gépparkját 6 db német gyártású Junkers F13 alkotta, a korszak legnépszerűbb, és egyben az első fémépítésű polgári repülőgépe. A csupán hat fő befogadására alkalmas F13-as megfelelő méretűnek bizonyult a közlekedés e meglehetősen drága, de annál gyorsabb módját választó, tehetős utasok számára. Ennek ellenére a kis légitársaság  – az 1929-ben kezdődő gazdasági világválság hatására, és az új útvonalakra szóló légügyi megállapodások hiányában – veszteségesen működött, majd 1930-ban megszűnt.

A magyar repülés hőskora iránt érdeklődők figyelmébe ajánljuk a 272. gyorsárverésünkben szereplő 20393. sorszámú fotólapot, melyen az Aeroexpress Rt. H-MACE lajtromjelű Junkerse látható, ami 1923-tól 1927-ig többek közt a Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa–Zágráb útvonalon közlekedett. A kép ennek egyik állomásán, Gárdonyban készült, megörökítve a korszakban különös masinának számító repülőgép köré gyűlt férfiak és gyerekek seregét.
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://darabanth.blog.hu/api/trackback/id/tr718631706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.