A XIV. kerületben a tömegközlekedés rohamos fejlődésnek indult az 1880-as évek közepétől kezdve. Először lóvasút (omnibusz) járatok közlekedtek a Keleti Pályaudvar és a Stefánia út között, de az útvonalat 1889-re meghosszabbították a Róna utcáig. Nem egészen tíz évvel később az útvonalon már villamosok közlekedtek, ezért a járműpark kiszolgálására felépítették a Zuglói kocsiszínt (1900). A századfordulón megépítették a Mexikói úti szakaszt, amit egy éven belül meghosszabbítottak az Öv utcáig.
Ezen a megállóhelyen volt a Rákóczi úton az Újpestről érkező járatok végállomása. 1910-ben a viszonylatszámozás (a járatok számmal ellátása) bevezetése után ezek a járatok az 1-es jelzést kapták. Az évtized során a tömegközlekedés súlypontja, napjainkhoz hasonlóan, a Thököly útra helyeződött: ekkoriban nagyjából nyolc villamosjárat közlekedett az itt lefektetett síneken.
A 259. gyorsárverésünkön szereplő 20494. számú tételünkön látható zuglói villamos végállomásról épp egy Q típusú motorkocsi látható egy hozzákapcsolt pótkocsival. A képeslapon látható képet feltehetően a zuglói szakasz Öv utcai végállomásán készítették, valószínűleg 1910 előtt.
A képeslapot bátran ajánljuk minden hely- és járműtörténeti érdeklődésű gyűjtő számára, akik a fővárosi tömegközlekedés kezdeteivel foglalkoznak.