
Nem meglepő módon így nevezték el azt a 600 darab Renault AG1 típusú, korábban párizsi taxiként használt
automobilt, melyek Gallieni tábornok utasítására a 7. francia gyaloghadosztály katonáit szállították az első marnei csata színterére. Igaz, hogy a túlterhelt vasúti vonalak és az idő szűkössége alternatív mozgósítási módszereket követeltek meg, de kétségkívül furcsa látvány lehetett ez a hosszú taxikonvoj, melyben gépjárművenként egyszerre öt francia katona nyomorog. Az érdekes taktikának része volt az is, hogy az autók csak a hátsó lámpáikat használhatták, így követték egymást az éj leple alatt. A taxisofőrök az akkoriban érvényes rendeletnek megfelelően bekapcsolva hagyták taxióráikat, így a csata végére több, mint 70000 frankos viteldíj gyűlt össze – ezt egyébként az állam később megtérítette a taxisoknak. Ennél persze sokkal nagyobb örömre adott okot francia részről, hogy a marnei csata eredményeként a németeket sikeresen visszaverték. A Renault AG1 típusú automobil azóta is a civilkatonai összefogás, illetve a háborús kitartás jelképének számít Franciaországban.
