Az emberiséget már korszakok óta foglalkoztatja a gondolat, hogy elszakadjon a földhöz kötött helyzetéből. Ennek a gondolatnak vált napjainkra egy különös zsákutcájává a merev vázas léghajó, ismertebb nevén a 'Zeppelin'. Elnevezését tervezője és építője - Gróf Ferdinand von Zeppelin – ihlette és a világ számos nyelvébe az irányítható léghajó szinonimájaként került be.
Az első repülésekre a 20. század fordulóján került sor, majd elfoglalta a helyét mint a polgári közlekedés – egy igen kényelmes és egyedi – módja. A világháborúban katonai célokra alkalmazták őket ellentmondásos hatékonysággal. Ezt követően a háborút lezáró békeszerződés rendelkezései miatt a polgári célú légi közlekedés átmenetileg szünetelt, újraindítására dr. Hugo Eckner színre lépéséig és az 1924-es évig várni kellett.
A Graf Zeppelin (LZ-127) a következő évtől kezdve az európai országokban tett körutat és 1931. március 29-én Magyarországra érkezett. A leszállás helyének a csepeli repülőteret (a Weiss Manfréd Művek saját repülőtere) választották.
A Zeppelin megérkezése után egynapos magyarországi körútra indult, fedélzetén újságírók hadával és az akkor (még) honvédelmi miniszter Gömbös Gyulával.
A 266. gyorsárverésünk 20296. számú tételén, egy fotóképeslapon, a léghajó valószínűleg a leszállás kényes manőverét hajtja végre éppen, amit az aznapi havas záporok és szélvihar tovább nehezített. A várakozók tömegében személyesen jelen volt Horthy Miklós kormányzó is, aki fia István érkezését várta.
'Cseppelin' avagy léghajó Csepelen
2016.01.13. 18:42 darabanth aukciósház
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://darabanth.blog.hu/api/trackback/id/tr898269166
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.